REBL GROUP OYJ PÖRSSITIEDOTE 24.10.2025 KLO 12.30
REBL GROUP -KONSERNIN LIIKETOIMINTAKATSAUS, TAMMI-SYYSKUU 2025
LIIKEVAIHTO SEKÄ LIIKETULOS HEIKKENIVÄT Q3:LLA EDELLISEN VUODEN TASOSTA
Rebl Group Oyj julkistaa liiketoimintakatsauksen, jossa esitetään yhtiön taloudellista kehitystä koskevat keskeiset tiedot. Liiketoimintakatsauksen luvut ovat tilintarkastamattomia.
Rebl Group -konserni on tilikaudella 2024 luopunut medialiiketoiminnastaan ja luokitellut medialiiketoiminnan lopetetuksi toiminnoksi.
Tässä liiketoimintakatsauksessa kaikki katsauskauden sekä vertailukauden luvut käsittävät vain konsernin jatkuvat toiminnot, ellei toisin mainita. Vuoden 2024 aikana lopetetuista toiminnoista esitetään segmenttikohtaiset vertailutiedot.
Tammi-syyskuun 2025 liiketoimintakatsauksella sekä vertailutiedoissa Rebl Group -konsernin jatkuvien toimintojen segmentit ovat:
- Painoliiketoiminta
- Näkyvyysliiketoiminta
- Digitaalinen liiketoiminta
- Muut
HEINÄ-SYYSKUU 2025 LYHYESTI
- Konsernin liikevaihto laski 1,6 % ja oli 24,6 miljoonaa euroa (25,0 miljoonaa euroa).
- Käyttökate oli 0,7 (1,9) miljoonaa euroa.
- Liiketulos oli -1,5 (-0,3) miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja -0,7 (-0,9) miljoonaa euroa.
- Koko konsernin, sisältäen lopetetut liiketoiminnat, liiketoiminnan nettorahavirta oli 0,4 (-0,9) miljoonaa euroa.
- Laimentamaton osakekohtainen tulos oli -0,05 (-0,06) euroa.
- Koko konsernin, sisältäen lopetetut toiminnot, laimentamaton osakekohtainen tulos oli -0,05 (-0,06) euroa.
TAMMI-SYYSKUU 2025 LYHYESTI
- Konsernin liikevaihto laski 8,2 % ja oli 76,6 miljoonaa euroa (83,5 miljoonaa euroa).
- Käyttökate oli 1,4 (4,9) miljoonaa euroa.
- Liiketulos oli -5,1 (-1,9) miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja -4,1 (-3,5) miljoonaa euroa.
- Koko konsernin, sisältäen lopetetut liiketoiminnat, liiketoiminnan nettorahavirta oli 2,3 (2,9) miljoonaa euroa.
- Omavaraisuusaste oli 36,7 % (40,3 %).
- Sijoitetun pääoman tuotto ennen veroja oli -3,3 % (10,6 %).
- Oman pääoman tuotto verojen jälkeen oli -9,7 % (17,9 %).
- Laimentamaton osakekohtainen tulos oli -0,30 (-0,25) euroa.
- Korollisen vieraan pääoman määrä oli 42,3 (40,8) miljoonaa euroa.
- Koko konsernin, sisältäen lopetetut toiminnot, laimentamaton osakekohtainen tulos oli -0,30 (0,56) euroa.
TOIMITUSJOHTAJA ARTTU SALLINEN:
Suomen taloudessa ei tapahtunut nousukäännettä vuoden kolmannen kvartaalin aikana ja kuluttajien luottamus talouteen säilyi heikkona. Odotukset suhdanteen kääntymiseen ovat kuitenkin vahvistuneet ja investointeja on käynnistetty useilla eri toimialoilla. Konsernin palvelujen kysyntä pysyi alkuvuoden kaltaisesti ennakoitua heikompana ja tämän vuoksi konsernissa toteutettiin mittavat säästötoimenpiteet konsernin kannattavuuden ja kilpailukyvyn parantamiseksi.
Konsernin liikevaihdon lasku tasaantui liikevaihdon laskiessa 1,6 % 24,6 miljoonaan euroon. Liikevaihto kääntyi kasvuun sekä näkyvyys- että digitaalisessa liiketoiminnassa. Painoliiketoiminnan liikevaihto laski 5,6 %. Lasku ei ollut enää yhtä jyrkkää kuin alkuvuonna. Suurimpana yksittäisenä laskuun vaikuttavana tekijänä oli Postinen-tuotteen lopettaminen vuoden 2024 lopussa, jonka vaikutus vertailuvuoden liikevaihtoon oli noin 1,0 miljoonaa euroa. Näkyvyysliiketoiminnan liikevaihto kasvoi 14,9 %. Tehdyillä liiketoimintakaupoilla oikaistu vertailukelpoinen liikevaihto kasvoi 3,5 % ja kysyntätilanteen odotetaan säilyvän hyvänä. HSL:n mediamyynti käynnistyy vuoden viimeisen kvartaalin aikana, mutta vaikutukset vuodelle 2025 ovat vielä vähäiset. Digitaalisen liiketoiminnan liikevaihto kasvoi 2,9 % jatkuvien asiakastilausten MRR:n kasvaessa 8,3 % 0,9 miljoonaan euroon.
Konsernin kannattavuus heikkeni käyttökatteen laskiessa 1,2 miljoonaa euroa 0,7 miljoonaan euroon. Vertailukelpoista käyttökatetta heikentää noin 0,9 miljoonan euron kertaluontoiset erät muutosneuvotteluihin liittyen. Painoliiketoiminnan käyttökate laski 1,2 miljoonaa euroa 0,5 miljoonaan euroon. Käyttökatetta heikensi 0,6 miljoonan euron muutosneuvotteluvarausten lisäksi erityisesti offset-tuotannon laskenut kysyntä. Näkyvyysliiketoiminnan käyttökate heikkeni 0,2 miljoonaa euroa 0,2 miljoonaan euroon. Kertaluontoisten muutosneuvotteluvarausten vaikutus oli 0,1 miljoonaa euroa. Positiivista vuoden kolmannella kvartaalilla oli digitaalisen liiketoiminnan käyttökatteen 0,3 miljoonan euron kasvu 0,3 miljoonaan euroon. Käyttökate parani sekä liikevaihdon kasvun että tehtyjen säästötoimenpiteiden kautta. Käyttökatetta heikensi kertaluontoiset 0,1 miljoonan euron muutosneuvotteluvaraukset.
Heikon kannattavuuden parantamiseksi veimme läpi konsernissa kahdet muutosneuvottelut, joilla saavutamme yhteensä noin 6 miljoonan euron vuosittaiset säästöt. Tehdyt säästötoimenpiteet alkavat realisoitua kokonaisuudessaan vuoden 2026 toisen kvartaalin aikana. Samanaikaisesti olemme neuvotelleet uudesta pitkäaikaisesta rahoitussopimuksesta nykyisten päärahoittajiemme kanssa. Osana uudelleenrahoitusta solmimme lyhytaikaiset enintään 9 miljoonan euron lainasopimukset pääomistajien kanssa.
Strategiamme mukaisesti jatkoimme MiM Cloud -ratkaisun kaupallistamista vieden olemassa olevia asiakkuuksia eteenpäin. Rakensimme myös pohjaa Postin kanssa laajemmalle yhteistyölle, johon liittyvä postikuoripalvelu käynnistyi lokakuun alussa. Keskitymme lähikuukaudet erityisesti kannattavuuden parantamiseen tehostamalla toimintaamme kaikilla liiketoiminta-alueilla. Fokusoimme kasvuinvestointimme kaupan asiakkuuksien ostopolun tehostamisen ympärille, jota MiM Cloud-ratkaisumme sekä HSL-sopimuksen myötä kasvava liikennevälinemediamme tukevat. Uskomme, että vuoden viimeisen kvartaalin kausiluontoisesti parempi kysyntä yhdistettynä tehtyihin sopeutustoimiin luovat edellytykset kannattavalle loppuvuodelle ja pohjan kannattavuuskäänteelle vuodelle 2026.
TALOUDELLINEN KEHITYS HEINÄ-SYYSKUUSSA
Konserni:
Konsernin liikevaihto laski hieman vuoden kolmannella neljänneksellä ja oli 24,6 miljoonaa euroa (25,0 miljoonaa euroa). Konsernin liiketulos heikkeni 1,3 miljoonaa euroa ja oli -1,5 (-0,3) miljoonaa euroa. Tulos ennen veroja parani ollen -0,7 miljoonaa euroa (-0,9 miljoonaa euroa). Arvopaperikaupan nettotulos vuoden kolmannella kvartaalilla oli 1,3 miljoonaa euroa (-0,1 miljoonaa euroa). Muut rahoitustuotot ja -kulut olivat -0,5 miljoonaa euroa (-0,6 miljoonaa euroa).
| RAPORTOINTISEGMENTIT, JATKUVAT LIIKETOIMINNAT |
| P=Painoliiketoiminta |
| N=Näkyvyysliiketoiminta |
| D=Digitaalinen liiketoiminta |
| MU=Muut |
| Segmentit, jatkuvat toiminnot, miljoonaa euroa | P | P | N | N | D | D | MU | MU | Elim. | Elim. | Jatkuvat, Yhteensä | Jatkuvat, Yhteensä |
| 7-9 | 7-9 | 7-9 | 7-9 | 7-9 | 7-9 | 7-9 | 7-9 | 7-9 | 7-9 | 7-9 | 7-9 | |
| 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | |
| Ulkoinen liikevaihto, MEUR | 17,3 | 18,3 | 5,2 | 4,5 | 2,2 | 2,1 | 0,0 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 24,6 | 25,0 |
| Sisäinen liikevaihto, MEUR | 1,2 | 0,9 | 0,3 | 0,3 | 0,6 | 0,4 | 1,0 | 0,9 | -3,1 | -2,5 | 0,0 | 0 |
| Liikevaihto | 18,4 | 19,2 | 5,5 | 4,8 | 2,7 | 2,5 | 1,1 | 1,0 | -3,1 | -2,5 | 24,6 | 25,0 |
| Ulkoisen liikevaihdon muutos -% | -5,6 | 14,9 | 2,9 | -96,3 | 0,0 | -1,6 | ||||||
| Käyttökate, MEUR | 0,5 | 1,6 | 0,2 | 0,3 | 0,3 | 0,0 | 0,2 | 0,2 | -0,5 | -0,3 | 0,7 | 1,9 |
| Käyttökate -% | 2,5 | 8,5 | 3,1 | 6,6 | 11,7 | -0,2 | 21,5 | 18,8 | 16,5 | 11,0 | 2,7 | 7,4 |
| Liiketulos, MEUR | -0,8 | 0,5 | -0,3 | -0,1 | 0,1 | -0,3 | -0,3 | -0,2 | -0,2 | -0,1 | -1,6 | -0,3 |
| Liiketulos -% | -4,1 | 2,4 | -5,0 | -1,9 | 2,1 | -11,4 | -33,2 | -21,3 | 7,7 | 5,4 | -6,3 | -1,1 |
Painoliiketoiminta:
Painoliiketoiminnan ulkoinen liikevaihto laski kolmannella vuosineljänneksellä 1,0 miljoonaa euroa vertailukauteen nähden ja oli 17,3 (18,3) miljoonaa euroa. Liikevaihdon laskuun vaikutti liitteistysliiketoiminnan loppuminen joulukuussa 2024 sekä rullatuotannon volyymien heikkeneminen, joiden myötä liikevaihto laski 1,6 miljoonaa euroa. Kasvua liikevaihtoon toi kuitenkin kesäkuussa tehdyn Hansaprint Oy:n painopalveluiden liiketoimintakauppa, jonka vaikutus oli 0,8 miljoonaa euroa. Painoliiketoiminnan käyttökate laski 1,1 miljoonaa euroa ja oli 0,5 (1,6) miljoonaa euroa. Liiketulos laski 1,3 miljoonaa euroa ja oli -0,8 (0,5) miljoonaa euroa. Liiketuloksen ja käyttökatteen laskuun vaikuttivat liikevaihdon laskun lisäksi kolmannella kvartaalilla tehdyt 0,6 miljoonan euron kertaluontoiset varaukset sopeutustoimenpiteisiin liittyen.
Näkyvyysliiketoiminta:
Näkyvyysliiketoiminnan liikevaihto kasvoi kolmannella vuosineljänneksellä 0,7 miljoonaa euroa vertailukauteen nähden ja oli 5,2 (4,5) miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi kesäkuussa tehdyn Hansaprint Oy:n liiketoimintakaupan myötä, jonka myötävaikutuksella liikevaihdon nettokasvu suurkuvaliiketoiminnassa oli 0,4 miljoonaa euroa. Digitaalisten ratkaisujen osalta kasvu oli 0,4 miljoonaa euroa vertailukauteen nähden. Näkyvyysliiketoiminnan käyttökate laski 0,2 miljoonaa euroa ja oli 0,2 miljoonaa euroa (0,3 miljoonaa euroa). Liiketulos laski 0,2 miljoonaa euroa ja oli -0,1 (-0,3) miljoonaa euroa. Liiketuloksen ja käyttökatteen laskuun vaikuttivat syyskuussa päättyneiden muutosneuvottelujen myötä tehdyt varaukset 0,1 miljoonaa euroa.
Digitaalinen liiketoiminta:
Digitaalisen liiketoiminnan ulkoinen liikevaihto kasvoi 0,1 miljoonaa euroa ja oli 2,2 (2,1) miljoonaa euroa. Yleisen taloudellisen tilanteen epävarmuudesta ja asiakkaiden investointien siirtymisestä johtuen liikevaihdon kehitys on vielä pysynyt maltillisena. Liiketulosta rasitti muutosneuvottelujen myötä tehdyt varaukset, 0,1 miljoonaa euroa, mutta alkuvuonna tehtyjen säästötoimenpiteiden ansioista liiketulos kasvoi 0,4 miljoonaa euroa ollen 0,1 miljoonaa euroa (-0,3 miljoonaa euroa).
Muut:
Konsernin Muut-segmentti sisältää konsernin emoyhtiön Rebl Group Oyj:n, joka toimii konsernin brändin rakentajana sekä uusien innovaatioiden ja liiketoimintojen kehittäjänä. Liiketulosta rasitti muutosneuvottelujen myötä tehdyt varaukset, 0,1 miljoonaa euroa, jonka vaikutuksesta liiketulos laski 0,1 miljoonaa euroa ollen -0,3 miljoonaa euroa (-0,2 miljoonaa euroa).
| RAPORTOINTISEGMENTIT, LOPETETUT LIIKETOIMINNAT |
| M=Medialiiketoiminta |
| Segmentit, lopetetut toiminnot | M | M | Lopetetut toiminnot, yhteensä | Lopetetut toiminnot, yhteensä |
| miljoonaa euroa | 7-9 | 7-9 | 7-9 | 7-9 |
| 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | |
| Ulkoinen liikevaihto, MEUR | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Sisäinen liikevaihto, MEUR | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Liikevaihto | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Ulkoisen liikevaihdon muutos -% | -100,0 | -100,0 | ||
| Käyttökate, MEUR | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Käyttökate -% | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Liiketulos, MEUR | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Liiketulos -% | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
TALOUDELLINEN KEHITYS TAMMI-SYYSKUUSSA
Konserni:
Konsernin liikevaihto laski vertailukauteen nähden 8,2 % ja oli 76,6 miljoonaa euroa (83,5 miljoonaa euroa). Liikevaihto laski erityisesti painoliiketoiminnassa, jossa ulkoinen liikevaihto laski 11,6 % vertailukauteen nähden.
Konsernin liiketulos laski 3,3 miljoonaa euroa ja oli -5,1 (-1,9) miljoonaa euroa. Tulos ennen veroja laski ollen -4,1 miljoonaa euroa (-3,5 miljoonaa euroa).
Arvopaperikaupan nettotulos oli 2,5 miljoonaa euroa (-0,3 miljoonaa euroa). Muut rahoitustuotot ja -kulut olivat -1,5 miljoonaa euroa (-1,9 miljoonaa euroa).
| RAPORTOINTISEGMENTIT, JATKUVAT LIIKETOIMINNAT |
| P=Painoliiketoiminta |
| N=Näkyvyysliiketoiminta |
| D=Digitaalinen liiketoiminta |
| MU=Muut |
| Segmentit, jatkuvat toiminnot, miljoonaa euroa | P | P | N | N | D | D | MU | MU | Elim. | Elim. | Jatkuvat, Yhteensä | Jatkuvat, Yhteensä |
| 1-9 | 1-9 | 1-9 | 1-9 | 1-9 | 1-9 | 1-9 | 1-9 | 1-9 | 1-9 | 1-9 | 1-9 | |
| 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | |
| Ulkoinen liikevaihto, MEUR | 54,1 | 61,2 | 15,8 | 15,0 | 6,7 | 7,1 | 0,0 | 0,2 | 0,0 | 0,0 | 76,6 | 83,5 |
| Sisäinen liikevaihto, MEUR | 3,0 | 3,5 | 1,1 | 1,5 | 1,9 | 1,2 | 3,1 | 3,3 | -9,0 | -9,6 | 0,0 | 0,0 |
| Liikevaihto | 57,1 | 64,7 | 16,9 | 16,5 | 8,5 | 8,3 | 3,1 | 3,6 | -9,0 | -9,6 | 76,6 | 83,5 |
| Ulkoisen liikevaihdon muutos -% | -11,5 | 5,5 | -6,0 | -87,9 | 0,0 | -8,2 | ||||||
| Käyttökate, MEUR | 1,6 | 3,4 | 1,1 | 2,0 | 0,4 | -0,7 | -0,1 | 1,1 | -1,6 | -1,0 | 1,4 | 4,9 |
| Käyttökate -% | 2,7 | 5,2 | 6,5 | 12,0 | 4,9 | -8,1 | -4,1 | 31,6 | 17,3 | 10,0 | 1,8 | 5,8 |
| Liiketulos, MEUR | -1,9 | -0,4 | -0,3 | 0,7 | -0,4 | -1,5 | -1,7 | -0,1 | -0,8 | -0,6 | -5,2 | -1,9 |
| Liiketulos -% | -3,3 | -0,6 | -1,7 | 4,1 | -4,5 | -18,3 | -55,8 | -3,0 | 9,3 | 6,0 | -6,7 | -2,3 |
Painoliiketoiminta:
Heikon kysynnän vuoksi painoliiketoiminnan ulkoinen liikevaihto laski 7,1 miljoonaa euroa vertailukauteen nähden ja oli 54,1 (61,2) miljoonaa euroa. Painoliiketoiminnan käyttökate laski edelleen ollen 1,6 (3,4) miljoonaa euroa. Liiketulos laski 1,5 miljoonaa euroa ja oli -1,9(-0,4) miljoonaa euroa.
Painoliiketoiminnan liikevaihtoa sekä käyttökatetta ja liiketulosta vertailukauteen nähden laski heikentynyt lehti- ja mainospainokysyntä, sekä liitteistysasiakkuuden loppuminen joulukuussa 2024. Liiketuloksen ja käyttökatteen laskuun vaikuttivat myös kolmannella kvartaalilla sopeutustoimenpiteiden myötä tehdyt kertaluontoiset varaukset 0,6 miljoonaa euroa.
Näkyvyysliiketoiminta:
Näkyvyysliiketoiminnan ulkoinen liikevaihto kasvoi 0,8 miljoonaa euroa vertailukauteen nähden ja oli 15,8 (15,0) miljoonaa euroa.
Näkyvyysliiketoiminnan vertailukauden ulkoisesta liikevaihdosta 0,7 miljoonaa euroa tuli Pixmill Estonia Oü:sta, josta konserni luopui kesäkuussa 2024. Oikaistuun vertailukauteen nähden näkyvyysliiketoiminnan ulkoinen liikevaihto kasvoi 1,5 miljoonaa euroa, josta 0,8 miljoonaa euroa tuli suurkuvamyynnin kasvusta ja 0,7 miljoonaa euroa Hansaprint Oy:n liiketoimintakaupan myötä.
Ulkoisen liikevaihdon kasvusta huolimatta sekä käyttökate että liiketulos laskivat Viron yksikön myyntivoitolla (0,6 miljoonaa euroa) oikaistuihin vertailukauden käyttökatteeseen ja liiketulokseen nähden.
Käyttökatteen lasku oli 0,9 miljoonaa euroa ollen 1,1 (2,0) miljoonaa euroa. Liiketulos laski 1,0 miljoona euroa ja oli -0,3 (0,7) miljoonaa euroa. Näkyvyysliiketoiminnan kannattavuuteen vaikuttivat kasvuun tehdyt investoinnit sekä syyskuussa päättyneiden muutosneuvottelujen myötä tehdyt varaukset 0,1 miljoonaa euroa.
Digitaalinen liiketoiminta:
Digitaalisen liiketoiminnan ulkoinen liikevaihto laski 0,4 miljoonaa euroa ja oli 6,7 (7,1) miljoonaa euroa. Käyttökatetta ja liiketulosta rasittivat muutosneuvottelujen myötä tehdyt varaukset, 0,1 miljoonaa euroa, mutta aiemmin tehtyjen säästötoimenpiteiden ansioista sekä käyttökate että liiketulos kasvoivat.
Sekä käyttökate että liiketulos paranivat 1,1 miljoonaa euroa. Käyttökate oli 0,4 (-0,7) miljoonaa euroa ja liiketulos -0,4 (-1,5) miljoonaa euroa.
Digitaalisen liiketoiminnan liikevaihdon laskuun vaikutti heikentynyt kysyntä, johon vaikuttaa yleisen taloudellisen tilanteen epävarmuus ja sitä kautta asiakkaiden suurempien investointien siirtyminen.
Digitaalisen liiketoiminnan kuukausittain toistuvan liikevaihdon (MRR, Monthly Recurring Revenue) määrä oli 2,7 miljoonaa euroa (2,6 miljoonaa euroa).
Digitaalisen liiketoiminnan vuosittain toistuvan liikevaihdon ARR (Annual Recurring Revenue) arvo 30.9.2025 oli 3,5 (3,5) miljoonaa.
Muut:
Konsernin Muut-segmentti sisältää konsernin emoyhtiön Rebl Group Oyj:n, joka toimii konsernin brändin rakentajana sekä uusien innovaatioiden ja liiketoimintojen kehittäjänä. Segmentin liiketulos heikkeni 1,6 miljoonaa euroa ollen -1,7 miljoonaa euroa (-0,1 miljoonaa euroa). Vertailukauden tulosta parantaa kertaluontoiset 0,6 miljoonan euron myyntivoitot sekä korkeammat hallintopalveluveloitukset. Lisäksi katsauskauden tulosta heikentävät konsernin kasvua tukemaan tehdyt investoinnit sekä muutosneuvotteluista johtuvat varaukset.
| RAPORTOINTISEGMENTIT, LOPETETUT LIIKETOIMINNAT |
| M=Medialiiketoiminta |
| Segmentit, lopetetut toiminnot | M | M | Lopetetut toiminnot, yhteensä | Lopetetut toiminnot, yhteensä |
| miljoonaa euroa | 1-9 | 1-9 | 1-9 | 1-9 |
| 2025 | 2024 | 2025 | 2024 | |
| Ulkoinen liikevaihto, MEUR | 0,0 | 3,9 | 0,0 | 3,9 |
| Sisäinen liikevaihto, MEUR | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
| Liikevaihto | 0,0 | 4,0 | 0,0 | 4,0 |
| Ulkoisen liikevaihdon muutos -% | -100,0 | -100,0 | ||
| Käyttökate, MEUR | 0,0 | 10,3 | 0,0 | 10,3 |
| Käyttökate -% | 0,0 | 259,9 | 0,0 | 259,9 |
| Liiketulos, MEUR | 0,0 | 10,2 | 0,0 | 10,2 |
| Liiketulos -% | 0,0 | 258,9 | 0,0 | 258,9 |
INVESTOINNIT JA RAHOITUS
Konsernin jatkuvien toimintojen investoinnit ajalla 1.1.-30.9.2025 olivat 4,3 miljoonaa euroa eli 5,5 % liikevaihdosta (vertailukautena 2,5 miljoonaa euroa ja 2,9 % liikevaihdosta). Katsauskauden merkittävimmät investoinnit olivat näkyvyysliiketoimintaan hankittu suurkuvatulostin ja painoliiketoimintaan hankitut pakkaustoiminnan viimeistelykoneet sekä Hämeenlinnan Offset-Kolmio Paino Oy:n pakkausliiketoiminta.
Tammi-syyskuun katsauskaudella konsernin, mukaan lukien lopetetut toiminnot, liiketoiminnan nettorahavirta oli 2,3 (2,9) miljoonaa euroa. Investointien rahavirta oli -2,8 (5,6) miljoonaa euroa ja rahoituksen rahavirta -1,8 (-9,3) miljoonaa euroa.
Kolmannella vuosineljänneksellä konsernissa ei enää vertailukaudella ollut lopetettuja toimintoja ja jatkuvien toimintojen liiketoiminnan rahavirta parani edellisvuodesta ollen 0,4 (-0,9) miljoonaa euroa. Investointien rahavirta oli -0,6 (-0,2) miljoonaa euroa ja rahoituksen rahavirta 1,6 (-1,1) miljoonaa euroa.
Käypään arvoon tulosvaikutteisesti kirjattavien rahoitusvarojen arvo oli maaliskuun lopussa 11,2 miljoonaa euroa (edellisenä vuonna vastaavaan aikaan 9,4 miljoonaa euroa).
Konsernin korollisen vieraan pääoman määrä 30.9.2025 oli 42,3 miljoonaa euroa (edellisen vuoden vastaava luku 40,8 miljoonaa euroa). Konsernin omavaraisuusaste oli 36,7 % (edellisenä vuonna vastaavaan aikaan 40,3 %).
Konsernilla on käynnissä nykyisten rahoittajien kanssa rahoitusneuvottelut pitkäaikaisen rahoituksen varmistamiseksi. Osana uudelleenrahoitusta yhtiö on solminut lyhytaikaiset enintään 9 miljoonan euron lainasopimukset pääomistajien kanssa.
HENKILÖSTÖ
Konsernin palveluksessa oli syyskuun lopussa jatkuvissa toiminnoissa 685 vakituista henkilöä (680 henkilöä vuotta aiemmin).
ARVIO TILIKAUDESTA 1.1. - 31.12.2025
Venäjän hyökkäyssota kaikkine heijastusvaikutuksineen vaikuttaa edelleen Suomen makrotalouteen ja markkinoiden kysyntään sekä vaikeuttaa merkittävästi ennustettavuutta. Yhdysvaltojen asettamat tullimaksut ja päätösten ennakoimattomuus ja epävarmuus heikentävät globaalia taloutta, joka heijastuu myös Suomessa tehtäviin investointeihin. Suomi toipuu hitaasti taantumasta ja kuluttajien luottamus talouteen säilyi edelleen hyvin heikolla tasolla. Markkinoiden kausivaihtelut ovat olleet suuria ja reagointinopeus vallitsevassa ympäristössä tapahtuneisiin uutisiin on nopeutunut. Suomen työmarkkinoiden epävakaus vaikeuttaa kysynnän piristymistä. Edellytykset talouden kasvulle ovat kuitenkin hiljalleen parantuneet ja Suomen talouden odotetaan edelleen kääntyvän kasvuun vuoden 2026 aikana.
Konsernin painoliiketoiminnan loppuvuoden 2025 liikevaihdon odotetaan laskevan hieman vuoden 2024 tasosta ja kannattavuuden pysyvän vuoden 2024 viimeisen kvartaalin tasolla. Näkyvyysliiketoiminnan liikevaihdon odotetaan kasvavan ja kannattavuuden paranevan vuoden 2025 viimeisen kvartaalin tasosta. Digitaalisen liiketoiminnan liikevaihdon odotetaan pysyvän vuoden 2025 loppuvuoden tasolla ja kannattavuuden paranevan vuoden 2025 viimeisen kvartaalin tasosta.
Toteutettujen rakennemuutosten ja tehtyjen investointien vaikutuksen uskotaan alkavan näkymään jo vuoden viimeisen kvartaalin aikana positiivisena kannattavuuden kehityksenä ja tuloskehityksen odotetaan jatkuvan myönteisenä vuoden 2026 aikana. Ulkomainonnan ja retail median määrä jatkaa kasvussa ja yhdistämällä koko Rebl-tason ratkaisukokonaisuutemme pystymme luomaan merkittävää lisäarvoa kaikille ekosysteemissä toimiville.
TULOSOHJEISTUS
Konserni pitää näkymänsä ennallaan. Konsernin liikevaihdon odotetaan jäävän viime vuoden tasosta ja liiketuloksen arvioidaan heikkenevän vuoden 2024 tasosta. Vuonna 2024 konsernin jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 114,0 miljoonaa euroa ja liiketulos oli -1,2 miljoonaa euroa.
Arvopaperikauppa ja arvopaperisalkun arvon muutokset voivat vaikuttaa merkittävästi konsernin tulokseen.
Joensuussa 24. päivänä lokakuuta 2025
REBL GROUP OYJ
Hallitus
LISÄTIETOJA:
Rebl Group Oyj:n toimitusjohtaja Arttu Sallinen, puh. 050 412 3658
Rebl Group Oyj
Kosti Aaltosen tie 9, 80140 Joensuu
Puhelin 010 230 8000
Sijoittaja-yhteydet ir@reblgroup.com
www.reblgroup.com
TIEDOTTEEN JAKELU
Nasdaq Helsinki Oy
keskeiset tiedotusvälineet
www.reblgroup.com
Haluamme luoda maailman, jossa yritykset voivat keskittyä siihen, mikä todella vaikuttaa. Maailman, jossa suunta on kirkas, prosessit toimivat älykkäästi ja kohtaamiset jäävät mieleen. Rebl Group tekee näkyväksi sen, mikä ennen oli hajallaan – yhdistämme ihmiset, datan ja tekemisen yhdeksi kokonaisuudeksi, joka ohjaa kohti kestävää kasvua.
Luomme yhteisen suunnan, joka vapauttaa ajattelun ja rakentaa rohkeasti tulevaisuutta. Kehitämme prosesseja, jotka tekevät yhteistyöstä sujuvaa ja päätöksistä tietoon perustuvia. Ja rakennamme kohtaamisia – digitaalisia ja fyysisiä – joissa brändit, ihmiset ja ilmiöt kohtaavat vaikuttavasti.
Rebl Group -konserniin kuuluvat Exove, RockOn, PunaMusta Coloro, Profilight ja PunaMusta, yhteensä noin 680 asiantuntijaa, joita yhdistää halu tehdä merkityksellisiä asioita yhdessä. Kasvumme on kestävää – olemme sitoutuneet tieteeseen perustuviin ilmastotavoitteisiin (SBT). Vuonna 2024 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 114,0 miljoonaa euroa.
Vaikuttavia asioita. Hyvien kanssa. Ilmiömäisesti.
It takes a REBL to start a REVLTION.