Alma Media Oyj Sisäpiiritieto 14.10.2025 klo 8.30 SISÄPIIRITIETO, POSITIIVINEN TULOSVAROITUS: ALMA MEDIA OYJ NOSTAA VUODEN 2025 TULOSOHJEISTUSTAAN Alma Media muuttaa ohjeistustaan koskien vuoden 2025 liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton kehitystä. Uusi ohjeistus Alma Media arvioi vuoden 2025 liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton olevan vuoden 2024 tasolla tai kasvavan. Aiemmassa, 5.2.2025 vuoden 2024 tilinpäätöstiedotteen yhteydessä julkaistussa tulosohjeistuksessa, Alma Media arvioi vuoden 2025 liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton olevan vuoden 2024 tasolla. Vuonna 2024 Alma Median liikevaihto oli 312,7 milj. euroa ja oikaistu liikevoitto 76,9 milj. euroa. Taustaa näkymille Näkymien taustalla on arvio, jonka perusteella yhtiön päämarkkina-alueilla kansantalouksien odotetaan piristyvän, mutta epävarmuus markkinoilla jatkuu edelleen. Globaalin talouden heilahtelut saattavat vaikuttaa markkinoiden kehitykseen. Kotimaan hitaan kasvun kauden ennakoidaan jatkuvan ja mainontaan sisältyy edelleen epävarmuutta. Yrityshankinnat tukevat konsernin liikevaihdon ja liikevoiton kehitystä. Konsernin liiketoiminnan hajautuminen sekä maantieteellisesti usealle markkinalle että eri liiketoiminta-alueille, sekä kustannusten määrätietoinen hallinta vakauttavat yhtiön näkymiä haastavissakin markkinaolosuhteissa. Tulosohjeistuksen noston perusteet Alma Median liiketoimintojen kehitys on jatkunut suotuisasti epävarmasta toimintaympäristöstä huolimatta. Yrityshankinnat tukevat kehitystä: Edilex Oy raportoidaan Alma Median luvuissa 1.2.2025 ja Effortia Oy 1.9.2025 lähtien. Alma Media julkistaa osavuosikatsauksen heinä-syyskuulta 30.10.2025 klo 8.00. Lisätietoja: Talous- ja rahoitusjohtaja Taru Lehtinen, puhelin 010 665 3873 Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi Alma Media lyhyesti Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net. Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta. Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2024 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 313 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 84 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.