Julkaistu: 2025-10-14 08:30:03 EEST
Alma Media - Sisäpiiritieto

Sisäpiiritieto, positiivinen tulosvaroitus: Alma Media Oyj nostaa vuoden 2025 tulosohjeistustaan

Alma Media Oyj                Sisäpiiritieto            14.10.2025
klo 8.30

SISÄPIIRITIETO, POSITIIVINEN TULOSVAROITUS: ALMA MEDIA OYJ NOSTAA VUODEN 2025
TULOSOHJEISTUSTAAN

Alma Media muuttaa ohjeistustaan koskien vuoden 2025 liikevaihdon ja oikaistun
liikevoiton kehitystä.

Uusi ohjeistus

Alma Media arvioi vuoden 2025 liikevaihdon ja oikaistun liikevoiton olevan
vuoden 2024 tasolla tai kasvavan.

Aiemmassa, 5.2.2025 vuoden 2024 tilinpäätöstiedotteen yhteydessä julkaistussa
tulosohjeistuksessa, Alma Media arvioi vuoden 2025 liikevaihdon ja oikaistun
liikevoiton olevan vuoden 2024 tasolla. Vuonna 2024 Alma Median liikevaihto oli
312,7 milj. euroa ja oikaistu liikevoitto 76,9 milj. euroa.

Taustaa näkymille

Näkymien taustalla on arvio, jonka perusteella yhtiön päämarkkina-alueilla
kansantalouksien odotetaan piristyvän, mutta epävarmuus markkinoilla jatkuu
edelleen. Globaalin talouden heilahtelut saattavat vaikuttaa markkinoiden
kehitykseen.

Kotimaan hitaan kasvun kauden ennakoidaan jatkuvan ja mainontaan sisältyy
edelleen epävarmuutta. Yrityshankinnat tukevat konsernin liikevaihdon ja
liikevoiton kehitystä. Konsernin liiketoiminnan hajautuminen sekä
maantieteellisesti usealle markkinalle että eri liiketoiminta-alueille, sekä
kustannusten määrätietoinen hallinta vakauttavat yhtiön näkymiä haastavissakin
markkinaolosuhteissa.

Tulosohjeistuksen noston perusteet

Alma Median liiketoimintojen kehitys on jatkunut suotuisasti epävarmasta
toimintaympäristöstä huolimatta. Yrityshankinnat tukevat kehitystä: Edilex Oy
raportoidaan Alma Median luvuissa 1.2.2025 ja Effortia Oy 1.9.2025 lähtien.

Alma Media julkistaa osavuosikatsauksen heinä-syyskuulta 30.10.2025 klo 8.00.

Lisätietoja:
Talous- ja rahoitusjohtaja Taru Lehtinen, puhelin 010 665 3873

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan,
palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme
inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla
palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina
paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme
ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä
Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja
jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun
markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä
sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen
liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu
rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan
maassa. Alma Median vuoden 2024 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 313
miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 84 %. Yhtiön osake
noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.